Alla inlägg den 6 augusti 2007

Av BeaTris - 6 augusti 2007 20:52

Min hjärna börjar sakta men säkert trappa av.....kan ju undra hur det ska bli imorrn, när det redan idag varit lite si & så med både det ena & andra. Skulle lyssna på en låt, just det.....öppnade upp mappen men satte aldrig på låten. Började undra varför det var så tyst. Ska nog försöka komma i säng om en stund.....fy så gammal jag känner mig, är så kvällstrött ibland.


Kram E

Av BeaTris - 6 augusti 2007 20:49

Av BeaTris - 6 augusti 2007 20:25

Gröna fingrar

* Vad har du mest av; blomväxter eller gröna växter utan blommor, har du någon favorit?

Svar: Jag föredrar gröna växter, ampeliljan är en bra & lättskött växt som verkar trivas hos mig.


* Har du balkong, trädgård etc. där du odlar något själv, vad? Om inte, skulle du vilja odla, vad/varför inte?

 Svar: Har en liten altan med ett par rabatter, odlar inget själv ännu. Få se vad det kan bli framöver. Det finns dock krokus & påsk/pingstliljor under våren & smultron & luktärt under sommaren.


* Vilka växter tycker du är lätta/svåra att hålla levande?
Svar: Jag har lätt att ta död på blomväxter som kräver vatten med jämna mellanrum. Lättare med gröna växter som kan klara sig lite längre.


* När du köper växter till dina fönster, hur tänker du då?

 Svar: Gärna lite utfyllnad i fönstren, annars det som är billigt & fint just när humöret för köp av nya växter kommer.


*Anser du att du har gröna fingrar? Varför/varför inte?

Svar: Kanske inte till 100% men har nog ljusgröna fingrar skulle jag tro.


Kram E

Av BeaTris - 6 augusti 2007 18:38

Bara ett pass kvar, ska bli skönt med en dags ledigt sen. Det börjar kännas i kroppen, lite sliten & trött. Sover ju dessutom så illa om nätterna. Igår hade jag problem att somna för att K låg brevid i sängen, han måste ju prompt ligga intill. Varmt & trångt. Inatt är det jag som ska hela dubbelsängen för mig själv.


Jag styr & ställer lite här.....bara för att inte bli alltför seg. Vi har lagat mat, med vi menar jag.....mig själv & K. I har nämligen inte visat sig än & hade det inte varit för mitt telefonsamtal till M så hade hon nog inte hört av sig än. Det blir inget mer M den här veckan, den saken är säker. Nu har I ännu en gång visat att hon inte kan sköta sig i umgänget med den tjejen. Vad ska en Mamma göra? Det hjälper ju inte att skrika & gapa, det slutar bara med ilska från båda håll.


K hjälpte ju mig med maten.....han skar gurka i små bitar & jag gjorde spaghetti & köttfärssås. Nu har vi ätit & disken står på tur. Har även städat hos marsvinen, dom är just nu på grönbete utanför huset. Idag fick K en bok i brevlådan.....en samlingsbok med Alfons Åbergs-sagor så ikväll blir det väl en sån till sagostunden. Sen hoppas jag att min käre son somnar omedelbums.


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards