Alla inlägg den 15 juli 2007

Av BeaTris - 15 juli 2007 20:36

Nu har jag även ringt min Pappa & L, pratat lite om ditt & datt. Skulle fråga om dom kan tänka sig att ha barnen över natten från Torsdag. (Onsdag tänkte jag nog se om dom inte kan vara hos J dom timmarna. Det är sommarlov & jag börjar 4 dagen efter så vad gör det om det blir lite sent? )Det verkar som dom kan tänka sig ta barnen då, dom skulle prata lite om det & återkomma imorron.


Trött som jag börjar bli så gäspade jag lite under samtalet, så när vi sa hejdå så säger farsgubben: "Då får du ta & gå lägga dig nu då"

-Ehh va?? Klockan 8?? Skulle inte tro det, dessutom är jag gammal nog att själv bestämma mina sovtider tack :)

"Ja du är ju trött" fick jag till svar.

Lilla goa pappa, du är bra rolig ibland.


Kram E

Av BeaTris - 15 juli 2007 20:24

Ett litet pass kvar sen.....ledig 2 dygn. Men det har gått bra att jobba & det blir ju lite pengar förhoppningsvis. Jag höll dock på att göra något totalt galet idag. Stängde ju av datorn & var väl i stort sett klar för sängen igår kväll när jag fick för mig att kolla tågtiden, ville vara säker på att tåget gick samma tid som igår morse.....men se det gjorde det inte utan första tåget gick 45 minuter efter jag började.


Shit, vad göra?? Tog ett tag innan jag tog mig i kragen & ringde jobbet, funderade på andra lösningar först men insåg snart att jag var tvungen att ringa. Ville få tag i telefonnummret till den tjej som började 8 idag & höra om vi kunde byta på något sätt. Ringde självklart mitt i läggning av en tant så tjejen fick återkomma men till slut så så satt hon på kontoret på avdelningen & letade nummer.....hittade inget men jag fick dock efternamnet så jag kunde söka i katalogen.


Precis som jag hittade det ringde natttjejen igen, hon hade hittat samma nummer så nu var det bara att ringa. Tur att A-S var hemma & det var inga problem för henne att hoppa in. Hon fick en timme extra & jag en timme mindre i lön men det var det värt. Hade varit lite dyrt att åka taxi, förlorar ju hela dagsvinsten.


Är glad att jag kollade för det hade inte varit roligt att komma till stationen & inse att det inte kommer ett tåg på en timme & "ja du tjejen, du börjar om 20 minuter"


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards