Alla inlägg den 14 juni 2007

Av BeaTris - 14 juni 2007 21:15

Tittade precis till på klockan, visst bara kvart över 9, men jag trodde nog hon var runt halv nio.....vart tog tiden vägen? Ringde Pappa efter 8 & vi pratade inte 10 minuter ens.


Har fler gånger sen K gick & la sig hört lite halvhöga dunkningar men inte tänkt så mycket på det eftersom det varit mestadels tyst. Dessutom så gör marsvinen små språng i buren emellanåt & det kan höras lite. Men för en stund sen var jag tvungen att titta till K, han låg halvvägs ner i sängen.....vaken. Han vill/kan inte sova så nu har jag legat en stund, hjälper förmodligen inte. Kunde inte låta bli att fnissa lite, vilket busfrö.....lura sin Mamma så.


När jag låg där så kände jag verkligen hur trött jag är. Men sa att jag kan ju inte sova än, det är för tidigt. Trodde ju som sagt var inte klockan var närmare halv tio. Därför tar jag nu & borstar tänder & gör mig klar att sova, ska kolla till K en sista gång om han somnat annars får han sova hos mig.


Kram E

Av BeaTris - 14 juni 2007 19:55

För fjärde året har vi nu varit i kyrkan & lyssnat på prästtal, rektorstal, sommarsånger från både kör, enskilda klasser & en alldeles ensam solist. En tjej i femman hade skrivit en riktigt bra sommarsång själv & framförde den solo med komp av musik såklart. Vilken tjej, vilken röst.....hon kan gå långt. Vet inte varför men skolavslutningar är något speciellt, det ger mig rysningar i kroppen. Kanske för att jag själv minns hur det var att sitta där & känna sprittet i benen.....man ville ut, man hade hela sommarlovet framför sig.


För första gången fick vi också vettiga sittplatser, det brukar vara gott om ont av dom.....hängde ni med?? Det brukar alltså bli att man får ståplats.

I var så fin i sitt långa tjocka hår, med rejäla korkskruvar. Hon hade på sig ett vitt linne med guldiga kanter & tryckta kedjor i guld & silver. Till det hade hon vit kjol & svarta ballerinaskor. Utanför kyrkan var det sen dags att säga hej då till fröknarna, för sista gången. Nästa år är det ny årskurs & ny lärare. Det var också dags för den ännu traditionsenliga traktorfärden för sexorna, dom byter ju även skola. Men tyvärr kan det nog bli så att dom inte får fortsätta, vet inte varför om det har med trafiksäkerhet att göra eller något annat.


Efter avslutningen så åkte vi med J hem till dom, där har vi fikat på både glass & kakor. Ätit årets första färskpotatis & till det sill. Får i mig några bitar i allafall. Barnen fick kyckling & kroketter. Trots blåst så har det varit en fin dag.....inget regn & ungarna har tom badat. Inatt sover I hos M, K ligger i sängen & sover snart. Det blir förmodligen skapligt i säng för mig med, sovmorron imorrn.....skönt.


Kram E

Av BeaTris - 14 juni 2007 06:55

Vaknade med ett ryck av att K började gnälla i sin säng. Han gör det om han vaknar & är jättekissnödig eller när något inte är bra. Så fort in för att kolla vad som stod på. Kissnödig? Näää. Men så såg jag något i sängen.....Kräks? Näää, det var lite skumt i rummet så inte så lätt att se. Blod? Ja, näsblod hade han stackarn. Nu har han efter en stunds mys somnat om i min säng.....huvudet i fotändan & fötterna däruppe. Det är blod lite varstans, i hans säng.....inte i min dock. I ansiktet & på händerna på honom. Han var för trött så han ville inte tvätta sig tidigare. Men det börjar bli dags att väcka honom igen så vi blir klara. Får ta en tvättning då.


Solen försöker tappert skina genom gråa moln, just nu lyckas det ganska bra & har vi tur med vädret så är det fint lagom till skolavslutningen. Berättar om den sen.


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards