Alla inlägg den 11 juni 2007

Av BeaTris - 11 juni 2007 21:21

Måndag kväll & det fläktar riktigt skönt. Fönster & altandörr står öppna så genomdraget känns toppen. Marsvinen står ute & trivs dom också nu när solen inte är lika het.


Hett var det dock för min lilla fotbollshuligan, han var rejält varm på kroppen & blöt i håret under kepsen efter fotbollsträningen så när vi kom hem fick han ta en sval dusch. Nu är båda i säng.....sover förhoppningsvis också. K hade nämligen inte somnat för 10-15 minuter sen. Han låg & småpratade när jag satt i telefon med Mamma.....trodde väl inte jag hörde honom :)


Mamma ja, ringde ang barnvaktshjälp. Har tre kvällar i sommar som jag behöver ha någon som kan vara här eller ha barnen hos sig eftersom jag ska jobba. Resten är ordnat mellan exet & mig. Mamma gillar att ha barnen men när det passar henne kan det kännas som. Helst vill hon väl bara ta en av dom men jag vill gärna inte dela på dom. Ingen ska favoritiseras & det är redan på god väg att I blir det. Mamma har bara två barnbarn & kommer förmodligen bara få två & då ska båda behandlas likvärdigt. Hade gällt om jag hade haft 5 ungar också.


Ett argument var att hon började bli gammal & det är jobbigt att ha båda & visst kan jag förstå henne också, inget körkort & den biten. Jag vet hur det är. Får väl se om det löser sig. V 26 är i allafall klar, den är ju rätt nära nu & det känns bra om det är klart vart barna ska vara eller vem som ska vara här. Jag är ett kontrollfreak & vill ha kontroll över vissa saker. Men allt löser sig, finns ju fler som säkert kan & vill ställa upp.


Kram E

Av BeaTris - 11 juni 2007 14:28

Visst blev det som jag trodde.....I följde med M hem & kommer hem senare ikväll, äter mat där. Tur att vi bokat in morrondan, annars lär jag väl knappt få se flickan i veckan.


K & jag har roat oss med att göra iste & måla teckningar. Jag har konstaterat att jag egentligen inte behöver köpa målarböcker. Barnen kan göra sina egna & välja motiv själva. Har nämligen en mapp på skrivbordet (datorn) med målarbilder.....närmare bestämt 1018 stycken. Det finns verkligen allt att välja mellan & hittar man ingen & måla ja då ska man inte måla alls.


Har även pratat med med VC om K, vi behövde inte komma dit. Det vi kan göra är att badda med alsolgel & skulle vi tycka att det blir besvärligt med svullnaderna får vi gå dit då. Nu har ju värsta svullnaden gått ner & det är nog bättre att gå när svullnaden är ny. 


Kram E

Av BeaTris - 11 juni 2007 14:19

Innan jag hämtade K så var jag & postade en bok som jag sålt via Blocket. Eftersom han bara är tre timmar så tog jag inte med någon väska med ombyteskläder. När jag kom till dagis så var nästan alla ungar klädda i bara kalsonger/trosor & lekte med en vattenspridare. Härligt värre i den här värmen. Såg dock inte till K någonstans så jag misstänkte att han hade hoppat över duschen. Men det hade han inte, var bara inne & bytte om.....så jag fick med ett par blöta kalsonger hem. Så imorrn är det jag som ska ta med ett gäng & lägga på hyllan. Kan ju inte låta pojken gå utan kalsonger under kortbyxorna.


Kram E

Av BeaTris - 11 juni 2007 10:20

Stekande hett redan vid 8 imorse, då I cyklade till skolan. Jag & K var på väg till dagis. Han ska bara vara till 11:30 eftersom jag går hemma nu, ledig på Torsdag & Fredag eftersom I´s skolavslutning är på Torsdag.


Suttit i telefon med K, hennes dotter undrade om vi kommer idag men I följer kanske med en kompis hem, man vet ju aldrig. Dessutom har K fotbollsträning i eftermiddag. Så vi bokade in morrondan, då åker vi när I kommit hem från skolan.


Ringde nyss till VC. För tredje året har K fått myggbett som svullnar upp & blir lite hårda & varma. En av dom första gångerna så fick han ett på ögonlocket.....stackarn såg ut som Mike Tyson efter en boxningsmatch. Kunde ju tro att vi misshandlat honom. Så nu hade tydligen exet ringt sjukvårdsupplysningen, förmodligen är han överkänslig & kan behöva kortisontabletter. Får väl se vad dom säger på VC om vi ska komma dit.


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards