Alla inlägg den 1 juni 2007

Av BeaTris - 1 juni 2007 16:16

Nu är det snart dags att gå till skolan eller åka blir det nog. Kan åka med J & hennes familj. Det tråkiga är just nu att I ringt flera gånger & vill gå till skolan från M, sin kompis. Jag tycker ju & har även sagt det till henne att vi kan gå som en familj. Ändå så fortsätter hon tjata. Dom går inte ens i samma klass så jag förstår liksom inte.


Jag sa till henne att göra som hon vill men att vi åker bil & att hon får cykla hem själv efter klockan 9 ikväll. Det lär säkert komma mer regn men då får hon väl bli blöt. Just nu är jag lika tjurig & dum som hon. Men innerst inne är jag besviken. Hon klagar alltid på att jag alltid bryr mig om K mer osv men är det undra på? Hon har ju inte varit hemma tillräckligt länge innan läggdags på hela veckan. Då är det inte så lätt att bry sig om.


Jag har inte ens fått veta något om balen, middagen eller resten av dagen. Just nu känner jag bara för att skita i hela kvällen. Får man vara tjurig som en tre-åring när man blivit Mamma?


Kram E

Av BeaTris - 1 juni 2007 08:58

Jag var bara tvungen.....försökt låta bli men nu gick det inte längre.

Jag gjorde testet för att se om jag är så gammal som jag egentligen är.

Har ju inte riktigt fyllt 35 än så jag fyllde i 34. Så här blev resultatet:


Vuxenpoäng: 16.4

Min ålder borde vara: 30

Kommentar: Hörru! det är dags att växa upp någon gång. Kanske dags att flytta ihop med flick/pojkvännen eller skaffa bil? Försök iallafall att ge ett litet vuxnare intryck.

Säger bara Hjälp :)


Kram E

Av BeaTris - 1 juni 2007 08:24

Så var då båda barna framme vid sina slutmål. I på skolan & K på dagis. Som vanligt så regnar det, det har varit några riktigt gråa dar.....visserligen utan regn men det känns som jag fått nog nu. Var är solen & värmen som alla pratar om?? Är det bara över Östergötland som det är ett tjockt grått täcke?

Men dagisutflykten blir säkert trevlig ändå, barn brukar inte bry sig nämnvärt över små bagateller som regn. Dom tycker säkert det är mysigt att få gå ut till något hemligt & äta sin medhavda matsäck.


I blev så lockig & fin, finklädd dagen till ära men var lite nervös så hon fick bara i sig en halv smörgås på frukosten. Hon fick dra på sig ett par byxor över klänningen & ha håret instoppat innanför jackan, hoppas inte lockarna försvinner för mycket. Hon kommer hem efter mellis idag, då ska det bli kul att höra om hennes dag.


Ska försöka hämta K lite skapligt också, det börjar 17.30 i skolan & I bör vara lite innan så vi ska väl gå runt 16.45 tänkte jag, om vi nu inte åker med någon. Tänkte höra med J om dom har plats i bilen.


Själv ska jag åka till skolan för fika om en stund. Idag är jag äntligen färdig Uska, känns skönt samtidigt som det är svårt att ta in att vi verkligen slutar idag. Vad ska jag göra på Måndag? Är ju ledig två veckor innan sommarjobbet & det är välbehövligt. Kommer säkert få tiden att gå.


Kram E



Av BeaTris - 1 juni 2007 06:29

Jag hann inte riktigt komma upp i 700 besökare för Maj månad. Men nu är det en ny månad & jag börjar om från noll igen. Inte för att besökarstatistiken är superviktig för mig, men lite kul att faktiskt se att någon besöker den. Kanske skriver något vettigt i allafall även om det är mycket för min egen del jag vill ha det svart på vitt. Eller svart på blått.


Idag är det alltså:

* Skolbal

* Dagisutflykt

* Avslutningsfika + Betyg

* 25- Årsjubileum

Som står på schemat, allt händer på en gång verkar det som. Men det är ju så här det är i slutet av terminen. Nu är det dags för mig att sätta igång här så jag hinner det jag ska.


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards