Alla inlägg den 27 maj 2007

Av BeaTris - 27 maj 2007 20:27

Mamma har åkt hem till sitt, barnen ligger trygga & omstoppade i sina sängar.....jag har en stund för mig själv igen. Känns så härligt att veta att dom ligger i sina rum igen. Vi har fikat på Almondy Raspberry tårta som Mamma/Mormor hade med sig & färsk annanas som jag sparat för barnas skull, den var omogen när den inhandlades sist dom var här men idag var den perfekt. Dom blev väldigt glada för sina kulburkar & har suttit & beundrat alla olika färger & modeller. Det är så kul för det verkar finnas namn för alla olika. Det är Kattögon, Spaghetti, Prickig korv & lite annat med säkert.


Kram E

Av BeaTris - 27 maj 2007 12:09

Det blir lite firande trots allt.....senare i eftermiddag när barnen kommit. Dom skulle till sin faster först så jag har några timmar till för mig själv. Min egen Mamma kommer också på besök, blir trevligt.


Nu har jag haft lite ommöblering av mina & ungarnas kläder i byråarna som vi har. Har också tagit mig tid att rensa bort en hel massa ogräs i ena rabatten medans solen fortfarande sken. Nu har den nästan gått i moln, det mulnade på ganska snabbt inte mörkt men ändå. Marsvinen fick också lite frisk luft. Nästa sommar har jag förhoppningsvis staket & då tänkte jag fixa en större inhägnad åt dom, burtaket är lite litet & dom kan inte röra sig så jättefritt. Vore ju bra med en utebur eller så, men det får jag fixa vartefter.


Kram E



Av BeaTris - 27 maj 2007 08:36

Det är ju Mors Dag idag, min & en hel massa andra mammors dag. Jag har faktiskt inte förberett något firande tills barna kommer.....kanske ska göra det? Jag är nog lite dålig på såna här dagar. Det blir ett samtal till min egen Mamma senare men jag tror inte jag/vi ska åka dit. Visst är alla Mammor värda lite uppmärksamhet men det känns som det bara är ännu en sån där dag då det måste firas.....varför inte göra det spontant? Jag tyckte likadant kring Alla Hjärtans Dag Är det kanske jag som är konstig eller är det någon som håller med mig om det jag skriver? Jag tror min Mamma skulle bli positivt överraskad om jag kom dit en dag & oväntat hade med en blomma eller något gott till fikat & sa "Här får du för du är en sån underbar Mamma"

För det är hon ju & alla andra Mammor också men vi är det varje dag.....lika gäller för alla Pappor, ni är ju bra varje dag. Jag blir inte besviken om barna inte har något med sig, jag blir glad av att dom kommer & deras härliga kramar & pussar. Mina älsklingar.


Kram E



Av BeaTris - 27 maj 2007 07:58

Uppe med Tuppen.....som vanligt fast i gengäld så gick jag & la mig runt 10-tiden igår. Var visst väldigt trött. Då var det rätt skönt att vara hemma. Tog inte många minuter innan jag sov. Har vaknat upp till strålande sol, blir i allafall en fin förmiddag. Har öppnat altandörren, tycker det luktar brandrök eller eldar folk nu?? Emellanåt känner jag den här inne också.....just nu väldigt tydligt. Jag har kollat men ser inget i hyreshusen runt om. Kom just på, det kanske är i mitt hus. Men i så fall skulle väl andra märka något också? Brand är en av mina värsta mardrömmar så därför blir jag lite nojjig.


Hungrig är jag också, ska bara skriva klart så blir det frukost. Barnen kommer ju inte förrens lite senare.....ska bli så mysigt att få sällskap här igen. Veckan lär rusa på misstänker jag, det är fotbollsträning för K imorrn, dans för I mellan 16-19 Tisdag, Onsdag & Torsdag. På Fredag är det det 25-Årsjubileum i I´s skola & på Lördag åker vi ihop med Mormor till Göteborg.


På Torsdag ska jag ju ut & äta med klassen, får se om jag kan lösa det med barnvakt på något sätt. Vore kul men ingen katastrof om det inte går. Vi ska ju även fika i skolan på Fredag med läraren.


Nu ska jag äta frukost.....hungrig :)

Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards