Alla inlägg den 26 maj 2007

Av BeaTris - 26 maj 2007 20:46

Jag behöver hjälp.....någon som kan förstå vad det kan vara för fel?

Jag har en Nokia 6288. Som bakgrundsbild har jag mina barn. När man inte använder telefonen så släcks den ju ner för att efter någon minut tändas upp & skärmsläckaren går igång för att sen släckas ner helt & man bara ser en svag vit ruta med klocka & datum i. Är Ni med?? Nu har det hänt något som gör att displayen släcks ner men man ser bilden på barna hela tiden, & när man inte har den låst & trycker på tex Meny så kommer Meny fram direkt, tidigare har man fått trycka två gånger. Jag har försökt ändra olika inställningar på display & profil & så men inget hjälper. Om någon förstår vad jag kan ha gjort för att det ska bli så här skriv gärna ett tips i så fall, för jag blir irriterad.


Kram E

Av BeaTris - 26 maj 2007 19:33

Hann ju bara vara hemma några timmar tidigare innan jag var på språng igen. Idag var det nämligen dags för M i klassen att gifta sig men det var bara jag, C & S som var där & tittade. M var jättefin i sin klänning som hon fått uppsydd med hjälp av sin svärmor. Överdelen/livet var i ett gräddvitt jättefint tyg som är 60 år gammalt. Underdelen/kjolen var i vinrött satinliknande tyg med lite lagom släp & en hel del vidd. Det mörka håret var lockat & uppsatt i en fin håruppsättning & så hade hon en fin pärltiara. Det går inte att beskriva ringen, men den är verkligen utöver det vanliga, sååå fin. Specialgjord så ingen annan lär ha en likadan.


Vi hade ju tänkt ta några cider hemma hos S medans bröllopsgästerna & brudparet åt middag & tårta & sen ansluta oss till festen. Men vi kände att vi inte skulle smälta in så C & S bestämde sig för att gå ut & jag valde att åka hem. Kanske låter tråkig men även om det är två urgulliga tjejer så är dom ca 10-12 år yngre än mig & jag är inte på något utepartyhumör så därför känns det bättre hemma . Men jag tror dom klarar sig utan mig.


Kram E

Av BeaTris - 26 maj 2007 12:34

Igår var det en sån Fredag då jag inte hade några planer alls. Satt ju här & var totalt föreberedd på att spendera kvällen här framför datorn & i soffan.....ovasett vilket så skulle jag bli ensam. Trodde jag ja. Klockan  var väl strax efter fem då jag började fundera på något ätbart. Men då ringde mobilen.....hoppar alltid lika högt om den ligger för nära, ligger den längre bort så undrar jag vad fasen det är som låter. Har Bonnie Tyler´s låt I need a hero som signal, den riktiga alltså. Så det kan ta ett tag innan jag uppfattar vad det är som låter, speciellt med annan musik omkring mig också.


Det var A som ringde.....igen. Trodde han i det läget var på väg hem till sig med barnen. Han undrade vad jag skulle göra. Ingenting, sitta här blev väl svaret. Då säger han: "Ta på dig trosor & kläder & kom hit" Som om jag sitter utan kläder vid datorn, skulle inte tro det. Frågade varför, då hade han ordnat barnvakt, hans flickor skulle sova hos en kompis. Blev väldigt positivt överraskad & han behövde inte be två gånger. Fixade iordning lite & tog första bästa tåg dit. Kändes riktigt bra att träffas igen. Jag tror han kände det också.


Nu har jag kommit hem & hunnit med att städa hos marsvinen, dom fick vara ute lite idag.....det gillade dom misstänker jag. Har nu ätit lunch & accepterat lite kommentarer & även svarat på dom. Nu ska jag sitta här en stund innan jag ska duscha & göra mig iordning för att åka till en kompis som också ska gå på bröllopet. Får verkligen hoppas vädret håller i sig ett tag till.


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards