Alla inlägg den 21 maj 2007

Av BeaTris - 21 maj 2007 20:14

Den blev av iallafall. Exet & tjejen ändrade sig, dom visste ju inte om uppträdandet först. Så dom skippade fotbollsträningen så gick vi dit allihop, riktigt trevligt. Hon är som en kompis den tjejen. I´s dansträning är imorron & två dar till den här veckan. Nu börjar hårdträningen. Dom kör igenom hela showen, vilket innebär ca 2 timmar. Så denna vecka & nästa är det träning tre dar sen är det generalrepetion nästa Söndag & så är showen Må-On V 23.


Men vad hände ikväll då? Jo först fick vi gå en liten aktivitetsrunda. På 7 stationer var det pusselbitar vi skulle samla. På övriga 6 så skulle man göra något speciellt, tror barna testade om föräldrarna hade kvar sina barnasinnen. Det var:

* Gå balansgång * Gå på styltor (hinkar med snöre) * Kasta boll i hink & två olika däck * Hoppa på ett ben * Åka rutschkana * Lägga pusslet som blev en ekorre precis som barnas avdelning.

Efter rundan var det en liten sångstund, dom hade övat in några sånger & rörelser som dom framförde alldeles utmärkt. Vilka duktiga barn & så coola sen, iförda keps & solglasögon trots att regnet öste ner utanför taket där vi satt. Hade tur när vi skulle hem, för då var det uppehåll & jag kunde gå hem, känns så onödigt att Exet ska skjutsa den lilla omvägen. Men nu har himlen mörknat & öppnat sig igen.


Jag har precis blivit klar med filmrecensionen som ska lämnas in imorrn, såå skönt för nu är allt hemarbete klart. Fick visserligen göra ännu en uppgift i Sjukvård, men skulle fått kämpat ganska hårt för ett MVG så jag tror jag nöjer mig med ett VG.


Kram E


Av BeaTris - 21 maj 2007 16:05

Blir man kräsen efter en tid som singel? Jag tror det, letar fel & brister hos personen man dejtar. Har inte hittat några direkt än hos A. Jag är bara rädd, för många saker. Bli kär för fort, bli kär av fel anledning, bli för beroende, bli sårad, vara den som sårar. Skulle säkert kunna räkna upp ett par saker till. Det är just därför jag vill ta det lugnt, det är väl det bästa egentligen, låta känslorna växa fram?? Vi har ju i allafall kul ihop & allt känns bra, det mesta i allafall. Men det är en sak jag tänkt på idag.....


Jag är en rätt känslig person, det är något jag jobbar på, även att kunna säga vad jag tycker & tänker. Detta är oerhört svårt eftersom jag levt så tystlåtet med exet. Vi bråkade aldrig, vi hade svårt att prata med varann om allvarligare saker, vilket ledde till en frustration som jag tog ut på annat, bl.a slå i köksskåp. Helt sjukt galet jag vet. Vårat sexliv var väl inte heller så öppet utan skedde med släckta lampor & under täcket, detta har gjort att jag kan känna mig sexuellt hämmad, jag är inte så frispråkig med ord, jag är inte så rakt på sak osv. Kalla mig gärna blyg för det är jag säkert.


Denna blyghet är något som A nu.....vad ska jag säga, inte gör narr av men tycker kanske är lite konstigt med tanke på min ålder, jag är ändå vuxen. Detta sårade mig lite igår, jag borde sagt något jag vet men det blev bra till slut, men jag måste få honom att lyssna på varför jag är sån, han vet ju inget om den biten med exet. Det kanske lika gärna kunde varit så att jag blivit sexuellt utnyttjad, det finns en anledning till att jag är som jag är. Blir lite irriterad här nu känner jag för han har ingen rätt att göra så. Skulle det fortsätta så skulle det vara en anledning för mig att ge upp dejtandet med honom. Då är han inte rätt för mig.


Jag kommer aldrig hitta den perfekta, då lär jag vara ensam hela livet. Ska man kunna älska någon så får man göra det med personens fel & brister men jag tänker inte tillåta någon såra mig medvetet eller omedvetet. Vill A ha mig så får han acceptera min blyghet, den kommer släppa vartefter jag vågar lita på mig själv, på mina känslor, på honom & hans känslor.


Var bara tvungen att skriva av mig kände jag.

Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards