Alla inlägg den 13 maj 2007

Av BeaTris - 13 maj 2007 08:37

Var bara tvungen att skriva om spektaklet först innan jag går in på lite trevligare saker.


Det var meningen att jag skulle gå till J & se lite av hockeyn också men jag blev sittandes på Msn med A, han loggade in när jag visste att J var på väg hemåt. Sen var jag fast eftersom han startade en konverstation. Såg inget av hockeyn men hörde att det inte gick så bra. Tråkigt men grabbarna har spelat ok ändå tycker jag.


Jaja vidare till chatten med A vi bubblade på om ditten & datten. Hade ju pratat lite om att ta en fika på Torsdag om jag kunde fixa barnvakt. Men sen ville han att vi skulle ses redan Onsdag kväll om Mamma kunde ta dom över natten. Han ville att vi ska gå på bio & sen äta mat hemma hos honom eller tvärtom, äta ute & se en film hemma. Får väl se vad vi kommer fram till. Så om nu Mamma ska ta barnen över natten så kan det ju sluta med att jag stannar där eller det är ju redan införstått. Men gullig som han är så sa han att om jag vill sova själv så tar han barnens rum. Mmmm, vi får väl se hur det går.


Det ska i allafall bli kul att träffas, det har gått fort men det känns ju bra & varför sitta & skriva flera veckor för att bygga upp en massa falska förhoppningar som kan grusas så fort man möts. Nu har vi i allafall kul när vi pratar & vi har lite att prata om. Så jag ser fram emot Onsdag med spänning. Få se vad det blir av det här nu, hoppas självklart på något bra.


Kram E

Av BeaTris - 13 maj 2007 08:17

Ja ni vad kan man säga??? Jag får vara glad om jag kan säga att det fanns 5 riktigt bra bidrag. Mer än hälften av dom var ju bara en massa cirkus som höll på att ge mig ett stort psykbryt, men roligt hade vi åt spektaklet.


Herregud, om nu dessa låtar tog sig till finlal i resp länder, hur lät då dom andra bidragen i deras tävlingar? För gör inte alla på något liknande sätt eller skriver man ett bidrag & väljer ut den/dom som kan representera det sämst?? Börjar faktiskt tycka: Lägg ner hela skiten--->Det går inte att tävla i musik. Dessutom borde alla sjunga på sitt orginalspråk eller engelska, det ska vara rättvist. Sen måste man ändra på röstsystemet, det kommer inte funka annars.


Låten som vann då, jo jag tyckte nog att själva melodin var bra, den hade säkert gjort sig bättre på engelska. Ta bara den tjejen från jag tror det var Forna Jugoslavien, hon i en grön minimini kjol (räckte inte tyget?) hennes låt gjorde sig lite bättre i slutet när hon bytte språk.


Nu såg jag inte klart hela programmet. Gick hem från J & hennes familj efter alla bidrag. Ringde då upp A & satt halva omröstningen & pratade med honom innan jag gick & la mig & fortsatte prata ett tag till, det var bra mycket trevligare.


Mina 5 bidrag som jag tyckte var av värde (utan innebördes rangordning):

* Moldavien

* Vitryssland

* Ryssland

* Turkiet

* Sverige

Var det någon mer, ja kanske en eller ett par som kan växa & som kan bli flera gånger bättre på engelska. Men resten vill jag varken se eller höra igen.


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards