Alla inlägg den 1 maj 2007

Av BeaTris - 1 maj 2007 20:16

Känns inte så bra men det blev bara så, vet inte vad som flög i mig. Tänkte titta till mina änglar´s sopplagning tidigare & fick se att dom levt om rejält med både gräs, vatten & jord i sina hinkar & dessutom på altanen & bordet trots att jag försökte säga till K att dom inte skulle vara där. Det blev lite ilska från min sida & en trotsig attityd från I vilket förvärrade saken. Dom fick själva fixa rent det värsta men för att bli av med det skitiga fick jag rycka in med vattenhinken, men det var ingen glad Mamma just då. Ändå är det ju bara en världslig sak så egentligen inget att ilskna till över men det blev så nu & det känns inte så kul. Men jag har sagt Godnatt & Jag älskar dig till båda barnen så jag hoppas dom förstår att jag inte är arg mer nu. Sen får Mamma tänka till nästa gång ett utbrott är nära. Förlåt älsklingar.


Kram E

Av BeaTris - 1 maj 2007 17:52

Det här med ledighet i anslutning till en vanlig helg gör en bra veckovill. Igår kändes det som Lördag & att det idag skulle vara Söndag då barnen ska tillbaka till Exet. Imorrn lär det kännas som Måndag fast det är Onsdag. Det blir en kort vecka i skolor & på dagis innan vi blir lediga igen. Inte undra på om man inte vet vilken dag det är.


Igår fick vi en sen men trevlig kväll hos K & barnen. Blev bjudna på vitlöks-marinerade potatisklyftor & scampi (Pommes & kyckling till barna) med tzatziki & sallad. Väldigt gott. Efter maten gick vi & tittade på Mc-Kortegen, den är väldigt mäktig, säkert upp emot 1000 Mc som kör efter varann. Tyvärr körde dom förbi lite väl snabbt så man hann inte se alla snygga bågar. K & jag har totalt olika smak. Jag gillar sporthojarna medans hon föredrar dom där lite mer åt HD hållet. Vilken känsla det skulle vara att åka med bakpå något år, men den chansen är nog väldigt liten så jag får väl ta eget Mckort först. När alla bågar glidit förbi & vi vinkat färdigt gick vi vidare till Majbrasan. Det var en stor & rejäl rishög & det tog sin lilla stund innan den brann ordentligt men då var det bra hett om kinderna. Klockan var säkert närmare 11 när barna kom i säng efter en varsin glass.


Kom tillbaka hem hit runt 4 tiden efter en slappardag. Har hunnit äta mat & ska ta itu med disken innan 7 då jag har tvättstugan. Barna är ute & gör "soppa", hink, spade, gräs & vatten misstänker jag. Så länge dom inte drar in det hit kan dom få hålls.


Kram E


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards