Alla inlägg den 23 april 2007

Av BeaTris - 23 april 2007 17:18

Ikväll tänker jag inte sitta hemma. J frågade om jag ska med på kryddparty. Igår kände jag inte alls för det men nu har jag ändrat mig. Jag måste köpa ett par ströare till ett par kryddor jag har & som lätt glöms bort däruppe på näst högsta hyllan. Får jag ner dom längst ner kanske jag får för mig att använda dom någon dag.


I skolan idag var jag faktiskt lite motiverad för en gångs skull. Jag var nämligen den som skrev på datorn, det gör att man håller sig mer alert & vaken. Hade dessförinnan fått tillbaka mitt arbete om mag & tarmarbetet jag satt med på sportlovet. Det finns ett inlägg om det i mina gömmor. VG+ blev betyget, kändes skönt. Det finns ändå lite att kämpa för även om jag ibland känner för att ge upp & hoppa av. Men det vore väl bra jävla dumt nu när det bara är några veckor kvar??? Slutar ju 1 juni. Sen är jag klar USKA, skönt. Har ju fått sommarjobb en period men nu gror tankarna att jag kanske borde ta andra perioden också. Jobbar jag bara mellan 50-80 % så är jag  ledig rätt mycket & jag har inga större semesterplaner med barna i allafall. Mmmmm, det tål att tänkas på.


Längtar faktiskt lite efter barna, det känns så tomt här.....ingen att ta ansvar för & ingen som tjatar om det ena än det andra. Vi hade ju så kul igår & det märks att vi alla tre mår bra för det mesta. Visst har vi våra duster men inte alls lika mycket & ofta som för något år sen. Då var allt ganska nytt, barnen behövde anpassas till vårt nya liv. Jag gick arbetslös & kände att ingen behövde mig, vi gick varann på nerverna helt enkelt & skrik & bråk blev en stor del av vardagen. Nu ser jag fram emot Söndagarna, när dom ska komma, & den där ensamhetskänslan kan komma krypandes tidigt på Söndagsmorronen innan dom ska tillbaka till sin Pappa.


Nää, nu måste jag fixa till mig lite, Mamma ringde så klockan drog iväg. Trevlig kväll.

Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards