Alla inlägg den 3 mars 2007

Av BeaTris - 3 mars 2007 20:29

Ja, faktiskt så gör jag det. Ser ljus & hopp igen. Jag vågar trots allt ge mig in i leken igen. Det var inte dejten jag grät över tidigare, det var över minnena från tiden & staden med T, satt nämligen i samma väntsal som sista gången jag var där. Klart det gör ont att köra igenom hans stad. Men nu är det bra mycket bättre.Jag har länge haft en kille på Msn från SD-tiden innan jag la min sida i vila. Han har alltid lite gulliga kommentarer på sin Msn så jag brukar ibland kika in & fråga vad han menar. Gjorde det idag & vi började prata. En lång stund. Vi pratade om vad vi ville ha.....båda vill ha allt dvs, att få dela livet med någon.....seriöst, en dag i taget. Han menade på att man inte ska leta, men man måste våga söka & ta chanser & det är ju det jag gör.....genom att dejta, han gör likadant. Så skriver han så gulligt *han ärsöt också* "Jag kanske skulle dejta dig". Den tanken har jag haft, att jag skulle vilja dejta honom, men jag har fått för mig att han är lite blyg. Vi har inte kommit dit hittills.....men nu så ska det alltså bli av. Han hade säkert kommit ikväll men hade tagit en starköl. Tur det kanske, så jag hinner bli "hel" igen. Jag vill fokusera på honom & inte en massa jobbiga minnen som bara kommer göra ont att prata om.Dessutom är jag väldigt trött.....har inte sovit ordentligt på tre nätter. Då behöver jag vara själv så jag får sova som jag vill. Så nu har jag ätit lite & försöker koppla av & varva ner i soffan. Det blir snart läggdags & jag hoppas jag somnar innan huvudet ligger på kudden.Kram E

Av BeaTris - 3 mars 2007 15:08

En vacker dag så kommer jag vara så förbaskat hårdhudad att jag kommer trampa på folk lika lätt som dom trampar på mig. Kommer bli lika känslokall som den dagen jag sa till mina barns pappa att jag inte älskade honom längre. Totalt tom inuti. Men hur många gånger måste jag gå inom detta innan jag lär mig?? Är jag totalt dum i skallen?? Börjar faktiskt undra.Själva dejten i sig var bra, han som jag träffade är himla go & trevlig om det inte vore för att han som 40-åring har en 20-årings sätt att prata med sina kompisar. Det ringde både en & två & säkert fler som han pratade med & fällde kommentarer som var omogna. Kände mig som ännu en erövring på listan. Hade han varit den som åkt 15 mil & lagt ut pengar & på biljetter & spenderat flera timmar i buss & väntsal för åka till mig hade jag aldrig gjort så. Hade någon ringt hit hade jag sagt att jag har besök & jag hör av mig när jag kan. Vet inte ens som vänskapen kommer fortsätta just nu. Fick ett jävla kort sms nu när jag kom hem. Men visst inte mig emot, kommer snart lagt honom bakom mig precis som andra idioter jag råkat ut för på vägen. Han är inte väd att spilla några tårar på, men det är inte det utan det var det som fick gamla ärr att rivas upp igen. Därför jag mår dåligt & är ledsen.Vi pratade lite om det skulle uppstå känslor mellan oss, förmodligen skulle det vara svårt att få det att funka med avstånd & situationer med barn. Ingen av oss är flyttbar just nu, men man måste ju leva en dag i taget. Jag har inga känslor för honom så, men kanske hade kunnat få. Det här gick fort.....för fort, skulle aldrig åkt dit, men det är lätt att vara efterklok.Jag vet så väl varför jag river upp gamla sår gång på gång. Jag är så trasig inuti & har för bråttom att ge mig in i något varje gång jag känner att limmet börjar hålla. Det hinner aldrig bli så pass starkt att jag klarar av en liten törn. Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards