Alla inlägg den 8 februari 2007

Av BeaTris - 8 februari 2007 23:13

Att jag sliter mig från datorn nu. Klockan har passerat läggdags för länge sen. Men jag fastnade i en Blogg & har bombarderat den stackaren med massa kommentarer *Förlåt* Tror du vet vem du är om du läser detta :DSka vara hemma med I imorron också, hon är bra förkyld & hostar ganska mycket på kvällen. Även K hostar men är inte lika dålig. Han kan säkert gå imorron igen. Sen är det helg, Lördag blir jag ju barnledig några timmar. Vad ska jag roa mig med då?? Tvätta kanske?? Nää det gjorde jag idag & städa tänkte jag göra imorrn. Men det "problemet" tar vi då. Nu ska jag göra I sällskap i sängen.....hon kom tassandes för en liten stund sen & jag har inte hjärta att köra tillbaka henne till hennes säng. Kram E

Av BeaTris - 8 februari 2007 20:02

Marsvinsflickorna.....så söta dom är, men lite chockade ännu tror jag. Undrar säkert vart Mamma & Pappa tagit vägen. Vi pratar med dom, klappar lite & har t.o.m kunnat ha dom i knät en stund. Dom har fått hö, färska grönsaker & lite foder. Tror dom kan klara sig utan vatten till imorrn, måste köpa ny fräschare vattenflaska till dom. Nu ska dom få vara ifred så får vi gulla med dom imorron igen då jag ska ta en bra bild.....lite för mörkt nu. Namnen då?? Den vi tyckte skulle heta Vilda från början är mer en Tuffsa, ni ska se hennes päls. Blandning av sheltie & virvel. Hon har stans Moahawk på huvudet & är rätt så tuffsig i sin päls. Den andra är mer släthårig men ändå sheltie. Trefärgad, brun vit & svart. Hon har ett svart öra så jag tyckte väl Svartöra skulle passa, men det var ingen som höll med, utan vi enades om att hon ska få heta Vilda.....det namnet ville vi ju ha först. Sen att hon är lugn som en filbunke just nu kanske kvittar.....det kan ju ändra sig. Så Vilda & Tuffsa får det nog bli.Kram E

Av BeaTris - 8 februari 2007 19:58

När man har saker att göra & tid att fylla ut så man nästan glömmer bort att man hade tvättid Kl 19.00 Kom på det en kvart innan som tur var & det för att jag bara tänkte tanken att tröjan jag hade på mig behövde tvättas. Men nu är dom två maskinerna jag kört på torken & snart är det klart. Tråkigt att tvätta & jag gör det hellre lite i taget men bara några dagars mellanrum än en överfull tvättkorg & spenderar flera timmar i tvättstugan. Men det är jag det.Kram E

Av BeaTris - 8 februari 2007 15:40

Jag har en omröstning på sidan.....så har du inte röstat än gör det gärna nu i så fall. Har börjar klura lite på nästa & funderar på att lägga upp den senare ikväll.Nu ska jag ge mig ut i vinterlandskapet igen, hämta grabben på dagis. Glöm nu inte att rösta.Kram E

Av BeaTris - 8 februari 2007 13:40

I har sovit ett bra tag nu, hon gick & la sig strax innan halv tolv & somnade säkert på en gång & hon sover fortfarande. Kanske tur att hon stannade hemma, jag hade säkert fått åka hem annars.Jag har ätit lite & ser från & till på en film, den är rätt lång så jag tar den i bitar....."måste" ha koll på Bloggen också ;)Annars är allt lugnt & stilla, har lagt in lite räkningar, ringt min handläggare på AF, har blivit kallad till ett möte. Men hallå.....jag s t u d e r a r faktiskt så då är det in lätt att gå dit. Har även fått nytt bankkort så jag måste logga in på banken igen & aktivera det nya. Skönt att kunna klippa sönder det gamla, det börjar bli slitet. Svårt att dra i vissa affärer & så har det uppstått en spricka i nederkanten. Flitigt använt med andra ord. Hade varit trevligt med nytt motiv men jag får väl stå ut med det som är på ett tag till.Kram E

Av BeaTris - 8 februari 2007 10:12

Det börjar dra ihop sig till Alla Hjärtans Dag, förstår inte varför det är sånt rabalder kring den dagen. Visst är det trevligt att bli lite extra uppvaktad av den man har kär. Men tar man det inte för givet då.....att det ska köpas blommor, choklad & andra små presenter *söta nallar & dyl* & självklart ska man gå ut på en restaurang & äta dyr middag. När jag fortfarande bodde ihop med barnas pappa så var han bra på att minnas såna dagar. Fick alltid fina blommor & något speciellt i present om det var min födelsedag osv. Men aldrig annars, inte spontant.....bara för att han tyckte om mig. Ska ärligt erkänna att jag också var dålig på sånt & det är nog något jag kommer ändra på den dagen jag har ett förhållande igen. Att inte ta killen för given & visa uppskattning.....även om det är en onsdag mitt i vecka 13 & det bara är en vanlig dag.Förra året på Alla Hjärtans Dag så lämnade jag ett varsitt kort till barna på parkeringen till dagis. När jag gick därifrån så grät jag, det gjorde så ont.....visste att "alla andra" var tillsammans med någon & jag skulle sitta själv. Jag har ofta ställt mig frågan varför exet inte kämpade lite för mig, han visste ju hur jag kände. Vi kanske kunde fått allt att fungera igen om vi bott isär en tid. Men den dagen, då jag gick hem.....*minns att det var snö & kallt* & med tårarna rinnandes nerför kinderna så slog mig en tanke.....han tyckte nog det var skönt att jag lämnade honom, för då var han den som slapp ta steget & göra mig ledsen. Han slapp skitgörat. För det var så han hade sagt, han hade kunnat dra för länge sen, det som höll honom kvar var våra barn. I år känner jag mig lugnare, har genomlevt alla speciella dagar i alla fall en gång. Alla Hjärtans Dag är bara en dag som alla andra, man kan visa sin speciella Kärlek att man älskar honom/henne vilken dag som helst. Det behövs inget datum i kalendern. Är ju singel & chansen att hitta någon inom en vecka är nog minimal, jag orkar inte ens leta. Dessutom har jag just nu en bra period.....om det beror på att jag har min Mammavecka eller om det faktiskt är så att jag har kommit in i den harmoniska känslan igen vet jag inte. Min tid kommer, det vet jag & det är ingen panik. Det är nu jag kan göra som jag vill, spana på vem jag vill, flörta med vem jag vill & dejta vem jag vill. Kanske ska ta & njuta av det så länge det varar.Så om det skulle se ut så här som ovan innanför min dörr den 14.....ja då blir jag förvånad. Glad men väldigt förvånad.Kram E

Av BeaTris - 8 februari 2007 09:08

När jag gick & la mig igår så kom jag på flera ämnen jag kunde skriva om idag....nu är dom bara borta. Får ta & lägga papper & penna vid sängen så jag kan klottra ner när jag kommer på något *L*Ett inlägg jag skulle skriva handlade i allafall om Alla Hjärtans dag. Så det dyker väl upp framöver.Kram E

Av BeaTris - 8 februari 2007 08:50

I är sjuk, förkylning. Känns som denna termin kommer bli en sån där då jag får vara hemma var & varannan dag...antingen sjuk själv eller någon av barnen. Förra terminen var jag bara borta någon enstaka dag.....motivationen var hög.....nu känns det segt & tufft att komma igång. Men det kommer väl hoppas jag.Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards