Alla inlägg den 29 januari 2007

Av BeaTris - 29 januari 2007 20:54

Och det är inte som ni tror nu *L* Får hit en kompis ikväll....ja en tjejkompis. Hon och hennes sambo går igenom lite jobbiga saker just nu och hon behöver komma hemifrån några dagar så hon ska bo här. Vet av egen erfarenhet att det är skönt när Vänner ställer upp när man behöver någonstans att bo. Jag blev mer eller mindre utslängd pga vissa saker och jag valde då att flytta hem till en kompis tills separationen var avklarad och jag fick en egen lägenhet. Det jag jag ibland önskar är att Vi hade kunnat lösa våra problem lite annorlunda & att det inte blivit så förhastat, blev nog lite av en chock för barna som aldrig sett Mamma och Pappa bråka. Men det var problemet för oss, vi kunde inte kommunicera och det är också en sak jag måste jobba på. Vill kunna säga vad jag tycker och tänker, jag hade säkert lättare för det än mitt ex som aldrig kunde säga ifrån om jag var elak och egoistisk som jag så vackert fick slängt i ansiktet den dagen jag sa som det var....att mina känslor för honom var borta. Då blev lilla E förbannad, för om jag nu varit sån....varför i herrans namn inte öppna käften och säga ifrån?? Hade vi inte haft barnen så hade Han varit den som lämnat mig. Men en sak säger jag, tror inte det är bra och hålla ihop ett förhållande för barnens skull, dom kommer hamna i kläm hur man än gör. Vi har en bra relation i dagsläget och våra barn mår bra och har chansen att se både Mamma & Pappa glada. Kram E

Av BeaTris - 29 januari 2007 19:55

Lars Winnerbäck - ElegiDu ser andra halvan av solen när den sjunker i väst.Jag sitter ensam här och undrar var vi hamnar härnäst.Med dig på andra sidan jorden får jag tid till ingenting,medan natten fäller blåkalla skuggor här omkring. Vi skulle klara vad som helst, vi skulle aldrig säga nej.Och vad du anförtror åt mig, ska jag anförtro åt dig.Det är en storm på väg i natt, rannsaka och bekänn.Guds son ska komma nedstigen från himmelen igen.Du ska stå naken framför sanningen, och jordens alla kval,han ska pröva din styrka, han ska testa din moral.Vi står tysta framför skälet där sommaren tar slut,som tonårsbarn på hemväg efter gårdagens debut.Nu skulle inget bli som förr, vi var i en annan division,vi kunde höra höstens mörka vatten brusa under bron.Vi skulle klara vad som helst, vi skulle aldrig säga nej.Och vad du anförtror åt mig, ska jag anförtro åt dig.Och alldeles nyss fick jag lyssna till ditt skratt,och du berätta' att du sakna mig i natt, det gör jag med.Det är så tyst nere från gatan som det aldrig annars är,det är som att natten här har sett allting och stilla sjunger med.En elegi för alla sorger den här hösten handla' om,för en mor som sjukna in, och för ett barn som aldrig kom.För skuggan över går'n där aldrig solen lyste in,för en ork som inte fanns, du sakna' min, jag sakna' din.För en tystnad mellan väggarna som skar genom cement,två ögonpar i tomhet från september till advent.För en man som gick till jobbet som om inget hade hänt,och för en kvinna som sa: "Allting är förstört, allt är bränt."En elegi för alla vägar som vi inte vandrat än.För en tid som bara går, och aldrig kommer igen.Vi skulle klara vad som helst, vi skulle aldrig säga nej.Och vad du anförtror åt mig, ska jag anförtro åt dig.

Av BeaTris - 29 januari 2007 18:27

Vad skön känslan är när man faktiskt fixar saker själv....även om det är den simplaste sak som att spika upp en tavla. För ett par tre månader sen köpte jag två gröna fönsterlampor till mitt sovrum. Det visade sig vara lite dum kontakt, dessutom var sladden för kort. Idag köpte jag en annan lösning till den ena lampan bara för att testa. Det blev ju kanon så imorrn ska jag köpa en likadan & sätta upp den andra brevid den jag satte upp idag. Detta var ju inte så svårt men innan hade jag nog mest stått brevid & sett till att det blev rakt....typ. Finns andra såna små saker som jag inte gjorde tidigare, & det är så skönt att känna att "Ja! Jag står på egna ben, jag behöver ingen som hjälper mig här" Visst finns det sen andra saker....tyngre göromål där man behöver hjälp, men då måste jag våga be om hjälp, visa att detta fixar jag inte själv. Har lite svårt för det i vissa lägen men det jobbar jag på. Har nu tex en hylla jag ska sätta ihop & upp på väggen på toaletten för att få upp lite småsaker från golvet, toan är så liten & det är bökigt när man ska dammsuga om det står en massa saker i vägen. Den är ju lite svår att få upp på egen hand eftersom jag inte äger en borr så om det är någon som känner sig manad så säg gärna till :)Kram E

Av BeaTris - 29 januari 2007 07:05

Tog sin lilla tid att få benen över sängkanten idag, men nu är jag i allafall uppe & påklädd. Tittar till Bloggvärlden innan jag fortsätter göra mig presentabel, kan inte se ut som något katten släpat in. Önskar alla därute en fin Måndag.Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards