Alla inlägg den 18 januari 2007

Av BeaTris - 18 januari 2007 23:28

Att förstå att Moltas är borta, tror hela tiden han är därute, men det är han ju inte. Tänkte inte på om han var lite halvslö imorse, han var ju det när jag kollade in i huset, men var han så hela tiden medan jag fixade med mitt för skolan......minns inte. Kan inte minnas om han skrek när jag var i köket. Antar att detta är en naturlig reaktion....precis som när en anhörig lr nära vän går bort. Det är ju en älskad familjemedlem vi förlorat, en som har bott hos mig & barna sen I fyllde 8 i Okt-05.Börjar även vänja mig vid att få hit en liten marsvinstjej....hon hade ju två honor kvar. Funderar på namn & kom fram till att Vilda nog skulle va tufft på ett litet marsvin. Får väl diskutera förslaget med min älskade dotter. Frågan är om man kanske ska köpa två på en gång??? Kan man ha två honor i samma bur??? Om dom är systrar kanske. Dom skulle ju i alla fall få sällskap av varann även om det blir mer jobb. Jaja det får vi fundera på.Kram E

Av BeaTris - 18 januari 2007 21:39

Vill I ha, det sa hon när vi pratade förut. Hon blev såklart ledsen men hon verkar ta det bra. Hon får med telefon till skolan imorrn i fall hon vill ringa & komma hem. Annars ska hon komma efter skolan. Få se om hon vill begrava honom lr hur vi ska göra. Nämnde för en på jobbet innan hon gick hem vad som hänt & hon sa att hon har marsvinsungar hemma, födda den 10/1 så det dröjer ett tag innan dom är levklara. Långhåriga *Sheltie* precis som Moltas var, en hane som nog var tingad men hon hade två honor oxå. Ska se om vi inte kan få komma & kolla ngn dag nästa vecka & kanske tinga en. Då hinner vi sörja klart Moltas & förbereda oss för en annan Sötnos, som vi kanske får behålla lite längre. Kommer nog sköta om det lite mer noggrant. Känns som vi misskött Moltas, att det är mitt fel att han inte finns...men han kan ju varit sjuk. Usch vad man spekulerar, han var en sån social liten kille som skrek så fort man vistades i närheten av diskbänk & kniv....som på sista veckorna var väldigt nyfiken & reste sig i buren så fort man kom nära. Trodde ju inte att han skulle ligga död på burgolvet när jag kom hem. Förlåt Moltas, önskar du vore här...saknar dig & ditt skrik.Kram E

Av BeaTris - 18 januari 2007 13:35

Varför.........Vad hände???

Kom hem nu från skolan & ser min dotters älskade marsvin ligga still i buren, förstår direkt att han finns inte mer, han lever inte. Senast igår så skrek han som han brukar, åt det han fick av mig.
Imorse var han kvar i huset när jag gick upp men jag tittade till honom & han levde, har ju inte varit borta länge, hade han ont, var han orolig???

Vilken chock, vad gör man. Gråter inombords men kan inte få fram tårarna fast jag vill. Det gör ju ont hos mig oxå, han blev inte ens två år. Fina lilla Moltas....vi älskade dig, hoppas du i allafall kände det när du fanns här hos oss.

Det kommer bli svårt för I, exet skulle prata med henne så får hon ringa mig ikväll om hon vill prata. Jag ska jobba, men det kanske är bra, kan bli jobbigt att gå här.

Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards